Kami balik kampung last weekend.
Saja lah nak merasa durian kampung kat umah Tok Ngah.
Lagi pun rindu pasal lama tak balik.
Ni lah rupa durian tu... Sedap!!!!!
Dalam pada tu, abah pi petik rambutan pulak.
Apa lagi, jamu sakan lah kami.
Tapi yang frust nye, hujan turun.
Tasya tak sempat nak main ngan Intan.
Ni yang tak best tu....
Tapi Tasya boleh lepaskan rindu bila
dapat tengok anak-anak kambing.
Comel-comel betul anak kambing ni.
Melompat sana-sini ngan geng2 dia.
Ada lah dalam 20 ekor anak-anak dia.
Mak dia tak marah pun....
Selamat Datang ke Weblog Nur Amira Natasya dan Amir Haiqal. Blog ini memaparkan aktiviti semasa kami, Tasya dan Amir. My Nickname is TASYA. Call me AMIRA je!!! HAPPY Surfing in our blog and do send us any comment sincerely. From Nur Amira Natasya and Amir Haiqal.
Wednesday, 6 July 2011
Monday, 30 May 2011
Foto di Masjid Al-Irsyad, Bendang Dalam, Tanjung Dawai, Merbok, Kedah
Sessi bergambar di Majlis Akad Nikah.
Tempat: Masjid Al-Irsyad
Kawasan: Bendang Dalam, Merbok
Majlis: Akad Nikah
Pengantin: Abe Esan
Tempat: Masjid Al-Irsyad
Kawasan: Bendang Dalam, Merbok
Majlis: Akad Nikah
Pengantin: Abe Esan
Monday, 9 May 2011
Happy Birthday to Angah
Selamat Hari Jadi buat Angah.
Tasya doakan agar Angah selalu dirahmati Allah swt
dan sentiasa beroleh kejayaan dalam semua
bidang yang Angah ceburi.

Nanti Angah balik, Tasya belanja Angah.
Angah nak hadiah apa?
Tasya boleh belikan, pasal Tasya dapat RM50
abah bagi masa Tasya score semua A+++
dalam exam Tasya.
Wahhhh... Angah dah besar sekarang.
Dah jadi dewasa. Tak lama lagi nak kerja
makan gaji pulak.
Harap-harap ANGAH dapat jadi BOSSS..

Boleh beli rumah baru.
Tasya sungguh bangga dengan Angah.
Pasal tu setiap kali Angah balik, Tasya rasa
gembira. Rindu kat Angah...
Nanti kita pi jogging sama-sama.
OK angah. Selamat Hari Jadi dan
jaga diri baik-baik.
Ingat tauuu.... Angah dah jadi orang DEWASA...
Salam sayang dari Tasya.
Tasya doakan agar Angah selalu dirahmati Allah swt
dan sentiasa beroleh kejayaan dalam semua
bidang yang Angah ceburi.
Nanti Angah balik, Tasya belanja Angah.
Angah nak hadiah apa?
Tasya boleh belikan, pasal Tasya dapat RM50
abah bagi masa Tasya score semua A+++
dalam exam Tasya.
Wahhhh... Angah dah besar sekarang.
Dah jadi dewasa. Tak lama lagi nak kerja
makan gaji pulak.
Harap-harap ANGAH dapat jadi BOSSS..
Boleh beli rumah baru.
Tasya sungguh bangga dengan Angah.
Pasal tu setiap kali Angah balik, Tasya rasa
gembira. Rindu kat Angah...
Nanti kita pi jogging sama-sama.
OK angah. Selamat Hari Jadi dan
jaga diri baik-baik.
Ingat tauuu.... Angah dah jadi orang DEWASA...
Salam sayang dari Tasya.
Sunday, 8 May 2011
HAPPY MOTHER'S DAY
Untuk Mama ku,
Selamat Hari Ibu.
Tiada kata yang dapat ku huraikan
untuk perincian sebenar akan betapa besar
nya pengorbanan mu.
Tiada luahan rasa yang boleh
menggambarkan kejituan perasaan ini
kepada mu. Betapa bersyukur nya aku,
seorang anak.
Hanya kehadrat Ilahi ku mohon
agar jasa mu dan ketulusan mu
di anugerahNya balasan yang menggunung.
Dari Tasya yang kerdil.
Wassalam.
Selamat Hari Ibu.
Tiada kata yang dapat ku huraikan
untuk perincian sebenar akan betapa besar
nya pengorbanan mu.
Tiada luahan rasa yang boleh
menggambarkan kejituan perasaan ini
kepada mu. Betapa bersyukur nya aku,
seorang anak.
Hanya kehadrat Ilahi ku mohon
agar jasa mu dan ketulusan mu
di anugerahNya balasan yang menggunung.
Dari Tasya yang kerdil.
Wassalam.
Labels:
Happy Mother's Day,
Love for Mama,
No word can say
Thursday, 21 April 2011
Nur Amira pi Pasar Pagi
Pagi-pagi kena pi pasar dulu.
Beli ikan, sayur, cili bawang dan lain-lain
barang dapur.
Seronok tau....
Mula-mula pi kedai bunga. Cantik-cantik
dan wangi. Bunga ros, bunga lily, bunga carnation,
dll, tapi bunga Anggerik tak ada pulak.
Pi kat tempat ikan.....
Ada ikan keli, masih hidup lagi. Melompat
merata tempat sampai ke lantai.
Ada ikan pari, stingray lah.... besoorrrrrr.
Ekor dia aje sama panjang ngan Tasya.
Ikan yu pun ada. Tapi ikan Tuna tak jumpa pun..
Mungkin terkena radioaktif kat Jepun
Abah minat kat ikan temenung je...
Selalunya abah beli daging dan tulang nak
buat sop. Kekadang beli ayam pasal mama
suka masak gulai.
Kali ni dia tak jumpa perut kitab, merajuk lah
tu....
Lepas tu, kami pi kat tempat sayur.
Beli sawi, carot (lobak merah), cili api, bawang,
halia, lengkuas dan tauge. Kobis tak beli.
Kacang panjang & buncis tak beli,,,
Kunyit tak beli, rempah tak beli, cili merah tak beli,
terung tak beli, banyak lagi yang tak beli.
Tapi abah dah nak balik.....
Ok lah, Tasya pun ikut lah. Lepas ni nak pi jogging
kat taman pulak.
Bye....arios.
Beli ikan, sayur, cili bawang dan lain-lain
barang dapur.
Seronok tau....
Mula-mula pi kedai bunga. Cantik-cantik
dan wangi. Bunga ros, bunga lily, bunga carnation,
dll, tapi bunga Anggerik tak ada pulak.
Pi kat tempat ikan.....
Ada ikan keli, masih hidup lagi. Melompat
merata tempat sampai ke lantai.
Ada ikan pari, stingray lah.... besoorrrrrr.
Ekor dia aje sama panjang ngan Tasya.
Ikan yu pun ada. Tapi ikan Tuna tak jumpa pun..
Mungkin terkena radioaktif kat Jepun
Abah minat kat ikan temenung je...
Selalunya abah beli daging dan tulang nak
buat sop. Kekadang beli ayam pasal mama
suka masak gulai.
Kali ni dia tak jumpa perut kitab, merajuk lah
tu....
Lepas tu, kami pi kat tempat sayur.
Beli sawi, carot (lobak merah), cili api, bawang,
halia, lengkuas dan tauge. Kobis tak beli.
Kacang panjang & buncis tak beli,,,
Kunyit tak beli, rempah tak beli, cili merah tak beli,
terung tak beli, banyak lagi yang tak beli.
Tapi abah dah nak balik.....
Ok lah, Tasya pun ikut lah. Lepas ni nak pi jogging
kat taman pulak.
Bye....arios.
Labels:
Bunga Ros,
Carnation,
Ikan Kembung,
Ikan Pari,
Ikan Temenung,
Pi Pasar,
Sayur,
Tulang Sop
Tuesday, 19 April 2011
My new Helmet - Safety First in cycling
My cute helmet.
Mine is blue.
My brother's is Yellow, but I test it first.
Remember... Safety comes First.
Mine is blue.
My brother's is Yellow, but I test it first.
Remember... Safety comes First.
Labels:
Aktiviti Riadah,
Basikal Baru,
Cute helmet,
Cycling,
Safety Helmet
Subscribe to:
Posts (Atom)